Formulär för felanmälan - Hastighetsproblem

När det kommer till felsökning och felanmälning på en fibertjänst är det många uppgifter som behövs. Därför är det bäst om du som kund har möjlighet att fylla i så mycket information som möjligt i detta formulär, så att vi har större chans att snabbt och effektivt felsöka och lösa de problem du upplever.

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.
Du hittar kundnumret på dina fakturor, bekräftelse eller inne på Min Sida.
Vi kan behöva kontakta dig för att komplettera uppgifter eller informera om status.
Komplettera med din mailadress.
Fyll i datum och tid som du vet att tjänsten senast fungerade.
IP adresser kan variera med olika siffror, ett par exempel kan se ut såhär: En router IP-adress: 192.xx.xx.xx IP-adressen på en dator kopplad till tjänstefördelaren: 100.xx.xx.xx
Du hittar MAC-adressen till din dator i datorns egna inställningar. Se över manualen för operativsystemet som du använder.
Startat om tjänstefördelaren?
Tjänstefördelaren är en enhet som brukar sitta fast på väggen i en hall, ovanför ytterdörren till hemmet, i ett medieskåp/metallskåp eller i städskrubben. Beroende på vilket stadsnät man tillhör så brukar alla tjänstefördelare se olika ut.
Använd textfältet för att beskriva hur lamporna på din tjänstefördelare lyser. Används det inkommande nätverksuttaget? Skriv bara "Kopplad till inkommande nätverksuttag".
Oftast hittar du denna informationen på klisterlappen på din tjänstefördelare.
Gör tre separata hastighetsmätningar på Speedtest.net och bredbandskollen.se i olika tidpunkter (Morgon, Eftermiddag & Kväll).
Har du testat ett annat nätverksuttag?
Här behöver du testa ett annat nätverksuttag i din tjänstefördelare. Har du ingen tjänstefördelare och använder bara en nätverksport där den inkommande fiber kommer in så kan du bocka i "Nej"
Testat andra datorer
Har du en ytterligare dator du har testat med? Om du har bara en dator tillgänglig välj "Nej".
Har du testat andra nätverkskablar?
För att utesluta kabelfel testa med en annan nätverkskabel.
Beskriv vilka portar du har testat. Många tjänstefördelare har mer än en LAN port. Används det inkommande nätverksuttaget? Skriv bara "Kopplad till inkommande nätverksuttag".
Försök beskriva så utförligt som möjligt vilka problem du upplever med din bredbands-tjänst.
Godkänner du en teknikerkostnad?
För att kunna ta din felanmälan vidare så krävs det ett godkännande av en teknikerkostnad. Har du själv inte orsakat någon skada på tjänstefördelare eller fiberkabel så behöver du inte oroa dig för några kostnader. Däremot behöver du ha gjort en korrekt felsökning enligt vår guide för felsökning av bredbandet.