Formulär för felanmälan - Ingen länk till fiberanslutningen

När det kommer till felsökning och felanmälning på en fibertjänst är det många uppgifter som behövs. Därför är det bäst om du som kund har möjlighet att fylla i så mycket information som möjligt i detta formulär, så att vi har större chans att snabbt och effektivt felsöka och lösa de problem du upplever.

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.
Du hittar kundnumret på dina fakturor, bekräftelse eller inne på Min Sida.
Vi kan behöva kontakta dig för att komplettera uppgifter eller informera om status.
Komplettera med din mailadress.
Fyll i datum och tid som du vet att tjänsten senast fungerade.
Startat om tjänstefördelaren?
Tjänstefördelaren är en enhet som brukar sitta fast på väggen i en hall, ovanför ytterdörren till hemmet, i ett medieskåp/metallskåp eller i städskrubben. Beroende på vilket stadsnät man tillhör så brukar alla tjänstefördelare se olika ut.
Lyser WAN lampan på din tjänstefördelare?
OBS!! Lyser WAN lampan på din tjänstefördelare så innebär detta att din fiberuppkoppling är fortfarande aktiv och du behöver lägga en annan form av felanmälan.
MAC adressen till din tjänstefördelare hittar du på en klisterlapp.
Hur du hittar MAC-adressen? Har du en router hittar du en klisterlapp på undersidan av enheten med MAC-adressen. Använder du Allentes tv-box så hittar du denna informationen i boxens meny och inställningar.
Oftast hittar du denna informationen på klisterlappen på din tjänstefördelare.
Tips: Många tjänstefördelare har mer än en LAN port.
Försök beskriva så utförligt som möjligt vilka problem du upplever med din fiber-tjänst. Om du har en aning om varför felet kan ha uppstått skriv gärna ner denna information i fältet.
Godkänner du en teknikerkostnad?
För att kunna ta din felanmälan vidare så krävs det ett godkännande av en teknikerkostnad. Har du själv inte orsakat någon skada på tjänstefördelare eller fiberkabel så behöver du inte oroa dig för några kostnader. Däremot behöver du ha gjort en korrekt felsökning enligt vår guide för felsökning av bredbandet.