Min sida - funktioner, frågor och svar
På Min sida kan du bland annat läsa mer om ditt abonnemang och din hårdvara, se dina fakturor, uppgradera tv-paket, lägga till tillvalspaket och beställa hårdvara.
Klicka här för att gå direkt till Min sida
Om du redan har skapat och aktiverat ditt Min sida-konto kan du hoppa över de här stegen och gå vidare till "Logga in på Min sida" längre ner.
Skapa och aktivera ett nytt konto
Du skapar ditt Allente-konto genom att registrera din mejladress och välja ett lösenord på Min sida. Mejladressen och lösenordet du väljer här blir dina inloggningsuppgifter till både Min sida och Allente-appen.
Skapa konto till Min Sida
- Klicka på ikonen för Min sida (eller klicka här) och välj sedan "Registrera ny användare" längst ner.
- Följ registreringsstegen för att skapa ditt konto.
Allente-appen
Mejladressen och lösenordet du väljer när du skapar ditt Min sida-konto är också dina inloggningsuppgifter till Allente-appen. Läs mer om Allente-appen och hur du kommer igång här.
Logga in på Min sida
Logga in med användarnamn och lösenord
Klicka på "Logga in" längst upp till höger och ange den mejladress och det lösenord som du valde när du skapade kontot.
Logga in med BankID
Klicka på "Logga in" längst upp till höger och välj BankID. Fyll i ditt personnummer, öppna Mobilt BankID på din mobiltelefon och signera.
Problem att logga in
Om du inte lyckas logga in kan du försöka att återställa ditt lösenord genom att trycka på ”Glömt lösenord”.
Inom kort ska du få ett mejl med instruktioner för att byta lösenord. Kommer det inget mejl kan det bero på att du inte har skapat något konto på Min sida. Läs högre upp i den här artikeln hur du går till väga för att skapa konto.
Du använder samma inloggningsuppgifter för att logga in på både Min sida och Allente-appen. Oavsett om du har glömt vad lösenordet är eller vilken mejladress du använde när du skapade kontot så finns det hjälp:
Klicka här om du glömt ditt lösenord
Klicka här om du glömt vilken mejladress som är ditt användarnamn
Funktioner på Min Sida
- Se vilket tv-paket du har
- Uppgradera tv-paket
- Se din bindningstid
- Information om din utrustning
- Se fakturor och genomför betalning (kortbetalning direkt via Min sida är endast möjligt för påminnelsefaktura)
- Ladda ner fakturor som PDF-filer
- Se din köphistorik
- Uppdatera eller lägg till mejladress, adress, telefonnummer osv.
- Genomför överlåtelse
- Gör ett GDPR-utdrag
- Pausa ditt abonnemang
Du kan dessutom prata med vår digitala kollega Allbot som kan ge dig specifik information om ditt abonnemang när du är inloggad. Du kan starta en chatt här, eller klicka på chatt ikonen nere i högra hörnet.