Uppsägning eller nedgradering av abonnemang

Här hittar du information om vad du ska tänka på när du vill vill nedgradera dina tillval eller säga upp hela ditt abonnemang hos oss.

Bra att veta kring uppsägning av abonnemang

    
  • Ska du flytta?

    I de flesta fall kan du ta med dig ditt abonnemang till din nya bostad. Själklart hjälper vi dig. att komma igång på din nya adress. Oavsett om du behöver ny installation, ny utrustning eller vill överlåta ditt abonnemang så har vi kampanjer och lösningar vi gärna presenterar för dig. Läs mer om möjligheterna vid flytt här.

  • 
  • Får du fiber och vill byta till fiber-tv?

    Vi kan hjälpa dig att göra ett plattformsbyte till fiber. Det är en smidig lösning där du slipper onödiga uppsägningstider, startavgifter eller liknande, och helt enkelt flyttar över ditt parabolabonnemang till ett fiberabonnemang. Vi går gärna igenom vilken lösning som kan passa dig bäst!

  • 
  • Har du fått ett annat erbjudande?

    Låt oss se vad vi kan göra! Vi är övertygande om att vi har en lösning som du tycker är intressant. Oavsett om det handlar om pris, utbud eller utrustning finns det många bra kampanjer och erbjudanden för våra befintliga kunder.

  • 
  • Saknar du något i ditt utbud?

    Vi har en stort utbud av premiumsport och filmer och serier från världens stora studios. Om du saknar något särskilt i ditt nuvarande utbud hjälper vi dig gärna med att se över alternativen.

  • 
  • Tittar du lite på tv?

    Vi hjälper dig gärna att hitta en passande lösning. Om du tittar lite, bara använder streaming eller mest använder ditt bredband har vi bra priser på paket och erbjudanden kopplat till bredband och streaming.

  • 
  • Avtal och bindningstid - vad gäller vid uppsägning?

    Det finns två typer av avtal: Avtal med bindningstid och löpande avtal.

    Ett löpande abonnemang har en månads uppsägningstid. 

    Ett avtal med bindningstid kan avslutas till bindningstidens slut. Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang behöver du säga upp ditt avtal senast en månad innan bindningstiden löper ut.


    Är du osäker på om du har ett löpande avtal eller ett avtal med bindningstid? På Min sida kan du enkelt hitta aktuell avtalstid för ditt abonnemang. Det går självklart även bra att kontakta oss, så hjälper vi dig. 

Alternativ till uppsägning

Uppsägning

Om du vill säga upp hela eller delar av ditt abonnemang gör du det snabbast genom att kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig att avsluta eller hitta en lösning som passar dig. Efter kontakten får du självklart en skriftlig bekräftelse (via mejl) på din uppsägning. Öppettiderna ser du längst ner på vår hemsida. Du kan även skicka din begäran om uppsägning via brev eller mail.

Avtal, bindningstid och uppsägningstid

Det finns två typer av avtal: Avtal med bindningstid och löpande avtal.

Ett löpande abonnemang har en månads uppsägningstid. 

Ett avtal med bindningstid kan avslutas till bindningstidens slut. Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang behöver du säga upp ditt avtal senast en månad innan bindningstiden löper ut.

Är du osäker på om du har ett löpande avtal eller ett avtal med bindningstid? På Min sida kan du enkelt hitta aktuell avtalstid för ditt abonnemang. Det går självklart även bra att kontakta oss, så hjälper vi dig. 

Ångerrätt

Har du precis blivit kund hos oss? Då har du 14 dagars ångerrätt. Tänk på att all utrustning du eventuellt hunnit ta emot måste returneras till Allente. Använd den medföljda fraktsedeln vid retur. Ångerrätten gäller inte om du tecknat abonnemanget i en fysisk butik.