Alla felkoder i Allente Appen

Felkoder

I listan nedanför hittar du alla felkoder som kan dyka upp i vår Allente app. Klicka på felkoden för att få mer information och tips på hur du kan åtgärda problemet.

    
  • Felkod som börjar på "AA"

    Felkod AA01

    AA01 är en felkod som uppstår när kommunikationen mellan Appen och nätverket felar.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AA02, AA06, AA07, AA08, AA09, AA11, AA12 & AA13.

    Dessa felkoder uppstår när man försöker logga in på appen och appen plockar upp ett fel under inloggningsprocessen.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AA03, AA04 & AA05

    Dessa felkoder uppstår när Appen inte får kontakt med appsystemet.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

  • 
  • Felkod som börjar på "AC".

    Felkod AC01

    AC01 är en felkod som uppstår när dina användar preferenser ställs in. 

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

  • 
  • Felkod som börjar på "AG"

    Felkod AG01

    AG01 är en felkod som uppstår när försöker logga in i appen med fel tidsinställningar i enheten.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AG99

    AG99 är en felkod som uppstår när något har gått fel under inloggningsprocessen.

    Lösningar:

    1. Se över inställningar så rätt datum och tid är inställt.
    2. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    3. Ominstallation av appen.
    4. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

  • 
  • Felkod som börjar på "AM"

    Felkod AG01

    AG01 är en felkod som uppstår när försöker logga in i appen med fel tidsinställningar i enheten.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AG99

    AG99 är en felkod som uppstår när något har gått fel under inloggningsprocessen.

    Lösningar:

    1. Se över inställningar så rätt datum och tid är inställt.
    2. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    3. Ominstallation av appen.
    4. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

  • 
  • Felkod som börjar på "AN"

    Felkod AN01

    AN01 är en felkod som uppstår när appen kontrollerar om det finns internet, men kan inte känna av att det finns internet till enheten.

    Lösningar:

    1. Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
    2. Ominstallation av appen.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

  • 
  • Felkod som börjar på "AP"

    Felkod AP01 & AP02

    Dessa felkoder uppstår när för många personer försöker titta samtidigt, godkännande för samtidiga strömmar ger avslag för att fortsätta titta.
    Någon har startat upp en ny ström som gör att max antalet strömmar för det materialet överskrids (Den sista som startar en stream är den som är prioriterad).
    SVT kanaler, live sport är begränsade till 1 samtidig stream per abonnemang.

    Lösningar:

    1. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    2. Byta lösenord till Min Sida/Allente Appen och sedan starta upp utbudet igen.

     

    Felkod AP03

    AP03 är en felkod som uppstår när gör en kontroll i systemet för att se hur många strömmar är aktiva.
    SVT kanaler, live sport är begränsade till 1 samtidig stream per abonnemang.

    Lösningar:

    1. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    2. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AP04 & AP05

    Dessa felkoder brukar uppstå när man har blivit utloggad från appen.

    Lösningar:

    1. Stäng av appen helt, öppna upp appen vid ett senare tillfälle och logga in igen. Om du använder webbtjänsten (dator) testa att rensa cookies i webbläsaren.
    2. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AP06

    AP06 är en felkod som brukar uppstå när appen har ett serverproblem.

    Lösningar:

    1. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    2. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.

     

    Felkod AP08

    AP08 är en felkod som uppstår när man försöker starta upp appen i ett land där det inte finns rättigheter att visa utbudet.
    (Appen kan enbart kan avändas i länder inom Europa)

    Lösningar:

    1. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    2. Kontrollera att ingen VPN används i ditt mobila nätverk eller bredband.
    3. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
    4. Fortfarande problem kontakta Kundtjänst.

     

    Felkod AP11

    AP11 är en felkod som uppstår när man försöker använda appen på Webb eller Android enhet där inkognito läge används.

    Lösningar:

    1. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
    2. Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
    3. Stäng av inkognito läget.

  • 
  • Felkod som börjar på "PD"

    PD01

    PD01 är en felkod som brukar uppstå när materialet som ska spelas upp kan inte avkodas av appen eller enheten, appen får ingen behörighet vid uppspelning eller att enheten som försöker spela upp materialet uppfyller inte säkerhetskraven.

    Lösningar:

    1. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Testa strömma från en annan app.
    4. Logga ut ur appen och logga in igen.
    5. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PD11

    PD11 är en felkod som brukar uppstå när materialet som ska spelas upp kan inte avkodas av enheten

    Lösningar:

    1. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PD12

    PD12 är en felkod som brukar uppstå när materialet inte kan spelas upp pga kopieringsskydd (HDCP).

    Lösningar:

    1. Använder du playtjänsten i boxen testa en annan HDMI ingång i din TV.
    2. Koppla upp mot en annan TV, koppla ur övriga enheter från TVn. Om det börjar fungera, anslut enheterna en och en tills felet kommer tillbaka, den sist anslutna enheten är den som inte stödjer HDCP (kopieringsskydd) eller rätt HDCP version.
    3. Byt HDMI kabel.
    4. Kör du appen via Smart TV så är det bara att klicka på "Fortsätt".

     

    PD13

    PD13 är en felkod som brukar uppstå när appen inte kan avkoda videoströmmen

    Lösningar:

    1. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PD14

    PD14 är en felkod som kan uppstå på grund av enheten.

    Lösningar:

    1. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

  • 
  • Felkod som börjar på "PG"

    PG01

    PG01 är en felkod som kan uppstå när Allente appen inte kan spela upp materialet.

    Lösningar:

    1. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PG02

    PG02 är en felkod som kan uppstå när Allente appen kan inte hämta/spela upp materialet på grund av saknad eller korrupt data

    Lösningar:

    1. Starta om appen.
    2. Logga ut och in i appen.
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PG03

    PG03 är en felkod som kan uppstå när Allente appen kan inte hämta/spela upp materialet på grund av saknad eller utgången innehåll.

    Lösningar:

    1. Starta om appen.
    2. Logga ut och in i appen.
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PG04

    PG04 är en felkod som kan uppstå när Casting inte kan utföras via Airplay eller Google Cast

    Lösningar:

    1. Kontrollera om casting funktionen funkar till en annan enhet.
    2. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

  • 
  • Felkod som börjar på "PN"

    PN01 & PN02

    Dessa felkoder kan uppstå när Allente appen inte kan ansluta till den efterfrågade streamen eller nätverksproblem.

    Lösningar:

    1. Kontrollera internetuppkopplingen.
    2. Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
    3. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    4. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    5. Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
    6. Logga ut och in i appen.
    7. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PN03

    PN03 är en felkod som kan uppstå när appen har nätverksproblem.

    Lösningar:

    1. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    2. Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
    3. Logga ut och in i appen.
    4. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PN11, PN12, PN21, PN22, PN31 & PN32

    Dessa felkoder kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem.

    Lösningar:

    1. Kontrollera internetuppkopplingen.
    2. Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
    3. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    4. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    5. Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
    6. Logga ut och in i appen.
    7. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PN13 & PN23

    Dessa felkoder kan uppstå när appen tror att nätverket kommer från ett land där man inte har rättigheter till tjänsten.

    Lösningar:

    1. Kontrollera internetuppkopplingen.
    2. Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
    3. Kontrollera om annat material i appen funkar.
    4. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    5. Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
    6. Logga ut och in i appen.
    7. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PN33

    PN33 är en felkod som kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem under inloggning.

    Lösningar:

    1. Logga ut och in i appen.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

     

    PN34

    PN34 är en felkod som kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem och inte får behörighet till innehållet.

    Lösningar:

    1. Logga ut och in i appen.
    2. Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.

  • 
  • Felkoder från "A016 till A503" 

    Dessa felkoder är ovanliga men orsaken till att de uppstår brukar bero på inloggningsproblem.

    Lösningar:

    1. Tryck på "Prova igen" knappen
    2. Kontrollera internetuppkopplingen.
    3. Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.