Alla felkoder i Allente Appen
Felkoder
I listan nedanför hittar du alla felkoder som kan dyka upp i vår Allente app. Klicka på felkoden för att få mer information och tips på hur du kan åtgärda problemet.
-
-
Felkod som börjar på "AA"
Felkod AA01
AA01 är en felkod som uppstår när kommunikationen mellan Appen och nätverket felar.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AA02, AA06, AA07, AA08, AA09, AA11, AA12 & AA13.
Dessa felkoder uppstår när man försöker logga in på appen och appen plockar upp ett fel under inloggningsprocessen.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AA03, AA04 & AA05
Dessa felkoder uppstår när Appen inte får kontakt med appsystemet.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
-
Felkod som börjar på "AC".
Felkod AC01
AC01 är en felkod som uppstår när dina användar preferenser ställs in.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
-
Felkod som börjar på "AG"
Felkod AG01
AG01 är en felkod som uppstår när försöker logga in i appen med fel tidsinställningar i enheten.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AG99
AG99 är en felkod som uppstår när något har gått fel under inloggningsprocessen.
Lösningar:
- Se över inställningar så rätt datum och tid är inställt.
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
-
Felkod som börjar på "AM"
Felkod AG01
AG01 är en felkod som uppstår när försöker logga in i appen med fel tidsinställningar i enheten.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AG99
AG99 är en felkod som uppstår när något har gått fel under inloggningsprocessen.
Lösningar:
- Se över inställningar så rätt datum och tid är inställt.
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
-
Felkod som börjar på "AN"
Felkod AN01
AN01 är en felkod som uppstår när appen kontrollerar om det finns internet, men kan inte känna av att det finns internet till enheten.
Lösningar:
- Koppla bort wifi om du startar appen via telefon, byt nätverk till ett mobildelat nätverk om du startar appen via smart TV. Starta om appen efter detta.
- Ominstallation av appen.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
-
Felkod som börjar på "AP"
Felkod AP01 & AP02
Dessa felkoder uppstår när för många personer försöker titta samtidigt, godkännande för samtidiga strömmar ger avslag för att fortsätta titta.
Någon har startat upp en ny ström som gör att max antalet strömmar för det materialet överskrids (Den sista som startar en stream är den som är prioriterad).
SVT kanaler, live sport är begränsade till 1 samtidig stream per abonnemang.Lösningar:
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Byta lösenord till Min Sida/Allente Appen och sedan starta upp utbudet igen.
Felkod AP03
AP03 är en felkod som uppstår när gör en kontroll i systemet för att se hur många strömmar är aktiva.
SVT kanaler, live sport är begränsade till 1 samtidig stream per abonnemang.Lösningar:
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AP04 & AP05
Dessa felkoder brukar uppstå när man har blivit utloggad från appen.
Lösningar:
- Stäng av appen helt, öppna upp appen vid ett senare tillfälle och logga in igen. Om du använder webbtjänsten (dator) testa att rensa cookies i webbläsaren.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AP06
AP06 är en felkod som brukar uppstå när appen har ett serverproblem.
Lösningar:
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
Felkod AP08
AP08 är en felkod som uppstår när man försöker starta upp appen i ett land där det inte finns rättigheter att visa utbudet.
(Appen kan enbart kan avändas i länder inom Europa)Lösningar:
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Kontrollera att ingen VPN används i ditt mobila nätverk eller bredband.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
- Fortfarande problem kontakta Kundtjänst.
Felkod AP11
AP11 är en felkod som uppstår när man försöker använda appen på Webb eller Android enhet där inkognito läge används.
Lösningar:
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
- Uppdatera enheten (TV, telefon, osv) som används.
- Stäng av inkognito läget.
-
Felkod som börjar på "PD"
PD01
PD01 är en felkod som brukar uppstå när materialet som ska spelas upp kan inte avkodas av appen eller enheten, appen får ingen behörighet vid uppspelning eller att enheten som försöker spela upp materialet uppfyller inte säkerhetskraven.
Lösningar:
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Testa strömma från en annan app.
- Logga ut ur appen och logga in igen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PD11
PD11 är en felkod som brukar uppstå när materialet som ska spelas upp kan inte avkodas av enheten
Lösningar:
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PD12
PD12 är en felkod som brukar uppstå när materialet inte kan spelas upp pga kopieringsskydd (HDCP).
Lösningar:
- Använder du playtjänsten i boxen testa en annan HDMI ingång i din TV.
- Koppla upp mot en annan TV, koppla ur övriga enheter från TVn. Om det börjar fungera, anslut enheterna en och en tills felet kommer tillbaka, den sist anslutna enheten är den som inte stödjer HDCP (kopieringsskydd) eller rätt HDCP version.
- Byt HDMI kabel.
- Kör du appen via Smart TV så är det bara att klicka på "Fortsätt".
PD13
PD13 är en felkod som brukar uppstå när appen inte kan avkoda videoströmmen
Lösningar:
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PD14
PD14 är en felkod som kan uppstå på grund av enheten.
Lösningar:
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
-
Felkod som börjar på "PG"
PG01
PG01 är en felkod som kan uppstå när Allente appen inte kan spela upp materialet.
Lösningar:
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PG02
PG02 är en felkod som kan uppstå när Allente appen kan inte hämta/spela upp materialet på grund av saknad eller korrupt data
Lösningar:
- Starta om appen.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PG03
PG03 är en felkod som kan uppstå när Allente appen kan inte hämta/spela upp materialet på grund av saknad eller utgången innehåll.
Lösningar:
- Starta om appen.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PG04
PG04 är en felkod som kan uppstå när Casting inte kan utföras via Airplay eller Google Cast
Lösningar:
- Kontrollera om casting funktionen funkar till en annan enhet.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
-
Felkod som börjar på "PN"
PN01 & PN02
Dessa felkoder kan uppstå när Allente appen inte kan ansluta till den efterfrågade streamen eller nätverksproblem.
Lösningar:
- Kontrollera internetuppkopplingen.
- Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PN03
PN03 är en felkod som kan uppstå när appen har nätverksproblem.
Lösningar:
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PN11, PN12, PN21, PN22, PN31 & PN32
Dessa felkoder kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem.
Lösningar:
- Kontrollera internetuppkopplingen.
- Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PN13 & PN23
Dessa felkoder kan uppstå när appen tror att nätverket kommer från ett land där man inte har rättigheter till tjänsten.
Lösningar:
- Kontrollera internetuppkopplingen.
- Befinner du dig utomlands utanför EU/EES.
- Kontrollera om annat material i appen funkar.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Kontrollera om det går att streama från en annan app på samma enhet.
- Logga ut och in i appen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PN33
PN33 är en felkod som kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem under inloggning.
Lösningar:
- Logga ut och in i appen.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
PN34
PN34 är en felkod som kan uppstå när appen får ett oväntat nätverksproblem och inte får behörighet till innehållet.
Lösningar:
- Logga ut och in i appen.
- Testa en annan plattform (Smart TV, Webb eller Telefon).
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.
-
Felkoder från "A016 till A503"
Dessa felkoder är ovanliga men orsaken till att de uppstår brukar bero på inloggningsproblem.
Lösningar:
- Tryck på "Prova igen" knappen
- Kontrollera internetuppkopplingen.
- Ominstallation av appen. Efter ominstallation, avvakta och prova logga in igen senare.