Bilden hackar, fryser/stoppar

Att bilden hackar, fryser eller stoppar beror mest på signalproblem i din fiber, parabol eller bredbandsuppkoppling. I listan nedan hittar du information om varsin plattform.

  • Upplever du dessa problem när du ser på tv via fiber, följ våran felsökningsmall här.

  • Visar det sig att bilden hackar och du har tv via din parabol. Se över signalmätaren i dina box inställningar. 

    Signalmätare i Allente 1 och Oneplace:

    1. Meny (Blå knapp på fjärrkontrollen)
    2. Inställningar (kugghjulet uppe i högra hörnet)
    3. Satellit

    Signalmätare i Samsung/Prime 680:

    1. Meny (Knappen)
    2. Inställningar
    3. Signaltest

    Har du dålig signal så kan du följa felsökningsinstruktioner här.

     

    Har du en bredbandsuppkoppling till dina boxar samtidigt som boxen är kopplad till parabolen.

    1. Kontrollera att din bredbandsuppkoppling funkar som den ska tex på en dator eller mobil som är ansluten till samma nätverk.
    2. Använder du tjänsten med en WiFi uppkoppling, kontrollera att WiFi styrkan är bra i din box.

    Allente 1 och Oneplace:

    1. Meny (Blå knapp på fjärrkontrollen)
    2. Inställningar (Kugghjulet i högra hörnet)
    3. Teknisk information
    4. Kundservice
    5. Internetanslutning (Punkt 9)

    Står Wifi mellan -60 till -99 så är din wifi signal dålig. Prova att koppla boxen med kabel eller flytta din router närmare boxen.

    Samsung/Prime 680:

    1. Meny (Meny knappen på fjärrkontrollen)
    2. Inställningar.
    3. Systeminställningar (Din pinkod är 0000)
    4. Nätverk
    5. WiFi

    Om du har bredband hos Allente och det visar sig att ditt nätverk har problem, följ våran felsökningsmall här.

    Har du bredband via en annan leverantör? Kontakta deras kundservice för felsökning.

  • Upplever du problemet när du ser på tv via streaming eller bredbands-tv.

    1. Kontrollera att din bredbandsuppkoppling funkar som den ska tex på en dator eller mobil som är ansluten till samma nätverk.
    2. Använder du tjänsten med en WiFi uppkoppling, kontrollera att WiFi styrkan är bra i din box.

    Allente 1 och Oneplace:

    1. Meny (Blå knapp på fjärrkontrollen)
    2. Inställningar (Kugghjulet i högra hörnet)
    3. Teknisk information
    4. Kundservice
    5. Internetanslutning (Punkt 9)

    Står Wifi mellan -60 till -99 så är din wifi signal dålig. Prova att koppla boxen med kabel eller flytta din router närmare boxen.

    Samsung/Prime 680:

    1. Meny (Meny knappen på fjärrkontrollen)
    2. Inställningar.
    3. Systeminställningar (Din pinkod är 0000)
    4. Nätverk
    5. WiFi

    Om du har bredband hos Allente och det visar sig att ditt nätverk har problem, följ våran felsökningsmall här.

    Har du bredband via en annan leverantör? Kontakta deras kundservice för felsökning.