Kanallistan uppdateras, var god vänta

"Kanallistan uppdateras, var god vänta" är ett felmeddelande som förekommer när boxen har tappat synkningen med utbudet. I listan nedan hittar du felsökningsmallar som kan hjälpa dig att lösa detta problem.

    
  • Parabol-TV

    "Kanallistan uppdateras, var god vänta"
    Felet innebär att boxen har tappat synkning med utbudet.

    Olika felsökningar man kan testa:

    • Bläddra mellan kanalerna
    • Rensa datan i boxen
    • Söka efter satellit-signalen
    • Uppdatera boxens mjukvara

    Rensa data:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Appar. Bekräfta med OK.
    4. Välj Allente. Bekräfta med OK.
    5. Tryck på Rensa data.

    Söka efter satellit-signal:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Satellit inställningen. Bekräfta med OK.
    4. Välj Automatisk igenkänning.

    Efter den Automatiska igenkänningen är utförd så ska kanalerna vara synkade igen

    Uppdatera mjukvaran:
    Senaste mjukvaruversionen är 2.44.0

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn)
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj Uppdatera tv-appen (alternativet längst ned). Bekräfta med OK.
    6. Sätt boxen i Standby-läge genom att trycka hastigt på Av/på-knappen (högst upp till höger på fjärrkontrollen). Vänta i 15 min. Slå sen på boxen igen.


    För att kontrollera om mjukvaran är uppdaterad:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn)
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj S/W-Version. Bekräfta med OK.
    6. Allente-app visar boxens nuvarande mjukvara.

     

  • 
  • Fiber-TV

    "Kanallistan uppdateras, var god vänta"

    Felet innebär att boxen har tappat synkning med utbudet.

    Olika felsökningar man kan testa:

    • Bläddra mellan kanalerna
    • Rensa datan i boxen
    • Söka efter Fiber-signalen
    • Uppdatera boxens mjukvara

    Rensa data:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Appar. Bekräfta med OK.
    4. Välj Allente. Bekräfta med OK.
    5. Tryck på Rensa data.

    Söka efter Fiber-signal:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Fiber-TV inställningen. Bekräfta med OK.
    4. Välj Kontrollera TV-Signal.

    Efter boxen har kontrollerat fiber-signalen så ska kanalerna vara synkade igen.

    Uppdatera mjukvaran:

    Senaste mjukvaruversionen är 2.44.0

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn)
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj Uppdatera tv-appen (alternativet längst ned). Bekräfta med OK.
    6. Sätt boxen i Standby-läge genom att trycka hastigt på Av/på-knappen (högst upp till höger på fjärrkontrollen). Vänta i 15 min. Slå sen på boxen igen.

    För att kontrollera om mjukvaran är uppdaterad:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn)
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj S/W-Version. Bekräfta med OK.
    6. Allente-app visar boxens nuvarande mjukvara.

  • 
  • Bredbands-tv

    "Kanallistan uppdateras, var god vänta"
    Felet innebär att boxen har tappat synkning med utbudet.

    Olika felsökningar man kan testa:

    • Bläddra mellan kanalerna
    • Rensa datan i boxen
    • Söka efter Bedbands signalen
    • Uppdatera boxens mjukvara

    Rensa data:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Appar. Bekräfta med OK.
    4. Välj Allente. Bekräfta med OK.
    5. Tryck på Rensa data.

    Kontrollera Internetanslutningen:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Gå till Nätverk och internet. Bekräfta med OK.
    4. Kontrollera om boxen är ansluten till router via Wifi.

    Uppdatera mjukvaran:

    Senaste mjukvaruversionen är 2.44.0.

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj Uppdatera tv-appen (alternativet längst ned). Bekräfta med OK.
    6. Sätt boxen i Standby-läge genom att trycka hastigt på Av/på-knappen (högst upp till höger på fjärrkontrollen). Vänta i 15 min. Slå sen på boxen igen.

    För att kontrollera om mjukvaran är uppdaterad:

    1. Tryck blå knapp (om du inte redan är i huvudmenyn).
    2. Gå till ikonen för inställningar överst till höger (ett kugghjul). Bekräfta med OK.
    3. Välj Teknisk information. Bekräfta med OK.
    4. Välj Versioner. Bekräfta med OK.
    5. Välj S/W-Version. Bekräfta med OK.
    6. Allente-app visar boxens nuvarande mjukvara.