Tillfälligt nätverksproblem
Har du tv via fiber eller parabol? I listan nedan hittar du lösningar till felmeddelandet "Tillfälligt nätverksproblem" för din boxkonfiguration.
Felsökning
-
Detta felmeddelande kan uppstå under två tillfällen.
- Din box är satt på streamingläge och behöver omkonfigureras i förstagångsinstallationen.
Tryck på Meny knappen -> Gå till inställningar (Tryck OK) -> Systeminställningar -> Slå in pinkoden "0000" -> Välj Grundinställning och följ instruktionerna på tv skärmen.
Efter du har följt instruktionerna, vänta tills boxen har startat om och visar konfigurationsmenyn. I denna menyn väljer du IPTV och trycker OK för att bekräfta ditt val -> Välj att ansluta till wifi senare -> Låt Automatisk upplösning alternativet stå kvar (Tryck OK) -> välj Ja för Snabb uppstart av din box.
- Din box har tappat sin fiberuppkoppling helt och bör ha visat Fel 53 meddelandet under en lång tid. Om Fel 53 meddelandet visas under en lång tid så kommer boxen byta meddelande till "Tillfälligt nätverksproblem".
Om detta har skett så behöver du lägga en felanmälan här.
-
Detta felmeddelande kan uppstå när din box är satt på streamingläge och behöver omkonfigureras i förstagångsinstallationen.
- Omkonfigurera boxen.
- Tryck på Meny knappen -> Gå till inställningar (Tryck OK) -> Systeminställningar -> Slå in pinkoden "0000" -> Välj Grundinställning och följ instruktionerna på tv skärmen.
- Efter du har följt instruktionerna, vänta tills boxen har startat om och visar konfigurationsmenyn. I denna menyn väljer du Satellit och trycker OK på din allente fjärrkontroll för att bekräfta ditt val.
- Nästa steg i installationen är LNB typ. I detta steg får du två val, SAT-CR och Universal. Som standard kommer boxen alltid ha SAT-CR som standardval men om du använder ett Universalt parabolhuvud så kan du välja detta istället. Tryck OK för att gå vidare i installationen.
- Hemtransponder är alltid förinställd i dessa boxar och behöver aldrig gå igenom en ändring så länge du har den senaste mjukvaran i boxen (Tryck OK)
- Signaltest visar om du får en signal till din Parabol. Får du bra signal så kan du trycka på OK för att gå vidare. Får du ingen signal följ denna felsökningsmall
- Låt nätverkstyp stå på Nätverkskabel (tryck OK)
- Låt upplösningen stå kvar på Automatisk (tryck OK)
- Välj alternativet Ja för Snabb uppstart av din box.
Detta felmeddelande kan uppstå under två tillfällen.
- Din box är satt på streamingläge och behöver omkonfigureras i förstagångsinstallationen.
Tryck på Meny knappen -> Gå till inställningar (Tryck OK) -> Systeminställningar -> Slå in pinkoden "0000" -> Välj Grundinställning och följ instruktionerna på tv skärmen.
Efter du har följt instruktionerna, vänta tills boxen har startat om och visar konfigurationsmenyn. I denna menyn väljer du IPTV och trycker OK för att bekräfta ditt val -> Välj att ansluta till wifi senare -> Låt Automatisk upplösning alternativet stå kvar (Tryck OK) -> välj Ja för Snabb uppstart av din box. - Din box har tappat sin fiberuppkoppling helt och bör ha visat Fel 53 meddelandet under en lång tid. Om Fel 53 meddelandet visas under en lång tid så kommer boxen byta meddelande till "Tillfälligt nätverksproblem".
Om detta har skett så behöver du lägga en felanmälan här.
Detta felmeddelande kan uppstå när din box är satt på streamingläge och behöver omkonfigureras i förstagångsinstallationen.
- Omkonfigurera boxen.
- Tryck på Meny knappen -> Gå till inställningar (Tryck OK) -> Systeminställningar -> Slå in pinkoden "0000" -> Välj Grundinställning och följ instruktionerna på tv skärmen.
- Efter du har följt instruktionerna, vänta tills boxen har startat om och visar konfigurationsmenyn. I denna menyn väljer du Satellit och trycker OK på din allente fjärrkontroll för att bekräfta ditt val.
- Nästa steg i installationen är LNB typ. I detta steg får du två val, SAT-CR och Universal. Som standard kommer boxen alltid ha SAT-CR som standardval men om du använder ett Universalt parabolhuvud så kan du välja detta istället. Tryck OK för att gå vidare i installationen.
- Hemtransponder är alltid förinställd i dessa boxar och behöver aldrig gå igenom en ändring så länge du har den senaste mjukvaran i boxen (Tryck OK)
- Signaltest visar om du får en signal till din Parabol. Får du bra signal så kan du trycka på OK för att gå vidare. Får du ingen signal följ denna felsökningsmall
- Låt nätverkstyp stå på Nätverkskabel (tryck OK)
- Låt upplösningen stå kvar på Automatisk (tryck OK)
- Välj alternativet Ja för Snabb uppstart av din box.