Du bör kunna ta emot minst 6 Mbit/sek för att undvika hackande och stopp i filmen. Du kan testa din hastighet hos Bredbandskollen. Tänk på att testet endast utförs under en kort period – det betyder inte att anslutningen till internet kan hålla den här hastigheten kontinuerligt under 1-2 timmar.
Det är möjligt att du har ett tillfälligt problem med internet. Kontakta din internetleverantör om du har problem med dina internetinställningar.
En mobil eller trådlös anslutning ger inte en lika jämn uppkoppling som en fast. Därför kan programmet börja hacka eller buffra då kvaliteten på tjänsten stundvis varierar.
Webbläsaren kan ibland få problem om den varit igång under en längre tid eller om man har för många flikar öppna samtidigt. Pröva att starta om webbläsaren eller ladda ner en alternativ webbläsare. Viaplay rekommenderar senaste versionen av Internet Explorer, Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox för bästa upplevelse.
Om du använder ett lokalt nätverk kan det vara problem med ditt hemnätverk. Prova då att ansluta direkt till uttaget för att säkerställa att problemet inte är lokalt.
I mobila enheter kan problem med uppspelningen bero på dålig täckning.